Vergeet creatief, verdien geld!

wordpress website maken

Vanwege mijn activiteit hoor ik vaak vragen over website / bedrijfspromotie op internet. Op een gegeven moment werd ik het zat om hetzelfde te herhalen met een papegaai, en ik besloot een kort spiekbriefje te maken voor het beantwoorden van dergelijke vragen. In principe kan het eenvoudig aan klanten worden gegeven om niet van hen een reeks elementaire vragen van hetzelfde type te wachten. Ik zal meteen reserveren dat het volgende is aangepast voor het verkopen van sites.

Contextuele reclame

Contextueel adverteren is onderverdeeld in drie subtypen: zoeken, thematisch en gedragsgericht. U zocht bijvoorbeeld naar “stenen” en kreeg honderd plaatsen waar u stenen kunt kopen. En een paar over de muzikale groep “bakstenen”, en misschien iets anders over hoe schadelijk het is om met een steen in het gezicht te lopen) – dit is zoekadvertenties.

Vervolgens ging je naar de forums over bakstenen. Daar krijgt u weer precies een advertentie voor stenen te zien – het zal een thematische advertentie zijn. Maar het komt wel eens voor dat je naar de site van kattenliefhebbers of fotohosting gaat, en advertenties laten je allemaal dezelfde stenen zien. Dit komt omdat als je niet direct hebt gezegd wat je wilt (zoekopdracht), of je interesses niet indirect hebt aangegeven (de pagina over stenen), maar ergens bent gekomen waar er geen duidelijk onderwerp is, het systeem je advertenties zal geven op basis van je eerdere zoekopdrachten. Dit zullen gedragsadvertenties zijn.

Hoe u zelf kunt werken

Er zijn talloze instructies, studieboeken en zelfs gratis seminars over contextueel adverteren. Het werkalgoritme is eenvoudig: ze hebben geld op de rekening gestort, advertenties samengesteld, weergaveparameters ingesteld (in welke regio, op welk moment) en de CPC ingesteld. Het principe hier is veiling + CTR, d.w.z. het is niet alleen geld dat beslist (wie er meer heeft gegeven – dat is de plaats) maar ook het “nut” van de advertentie voor de klant – hoe meer klikken, hoe lager de kosten en hoe meer vertoningen voor u. (CTR – klikfrequentie – klikfrequentie, gedefinieerd als de verhouding tussen het aantal klikken en het aantal vertoningen, gemeten als een percentage).

De campagne is gemakkelijk te starten en gemakkelijk te stoppen. Er is altijd een mogelijkheid om de manager om hulp te vragen.

Maar vergeet niet dat terwijl u alles van uw fouten leert, velen al lang service hebben besteld bij klassespecialisten. U geeft het geld sowieso uit, met of zonder bureau. Maar zonder ervaring zult u lang geld uitgeven … niet altijd effectief.

Over efficiëntie

Over het algemeen komen gerichte gebruikers via contextuele advertenties. Als u immers een correcte lijst met verzoeken voor uw advertentie heeft samengesteld (wat u in de zoekbalk moet typen om uw advertentie te zien), dan komen degenen die in u geïnteresseerd zijn naar u toe. Er zijn echter enkele nuances. Mensen kunnen op verzoek naar dezelfde stenen zoeken, stenen, stenen kopen, bouwmaterialen, bouwen, een huis bouwen … Maar wie ook op zoek is naar “bouwmaterialen” kan op zoek gaan naar witkalk en parket. En je hebt alleen stenen. Namelijk “bakstenen” zijn nauwelijks op zoek naar zo veel. We zullen moeten ontwijken. Het tweede punt is dat mensen naar uw product zouden moeten zoeken. Als uw product uniek is en nog niemand weet, moet u zich concentreren op de thematische context en banners, maar niet op zoekverkeer.

Conclusies

Handig en snel kanaal. Het begint over een dag, valt onmiddellijk terug, je kunt het onmiddellijk stoppen, onderweg repareren. Een goed kanaal om klanten aan te trekken voor een enorm, begrijpelijk product waar veel vraag naar is. Bijvoorbeeld briefpapier, cosmetica, huishoudelijke apparaten. Niet geschikt voor de promotie van exclusieve goederen (levering van kreeft door privévliegtuigen uit Frankrijk) of nieuwe producten zonder gegenereerde vraag (zelfinstellende pianovoetjes voor seismisch bewegende gebieden). Voorzichtig moet worden gebruikt voor producten met beperkte / weinig vraag (typecursussen voor blinden) – als u minder dan 10.000 potentiële klanten heeft, moet u wellicht naar andere opties kijken.

SEO-kanaal

SEO is een oorlog tegen robots van zoekmachines. Hoewel sommigen geneigd zijn het “interactie” te noemen. De essentie van het spel is simpel: je moet de robot ervan overtuigen dat jouw site het beste past bij de gebruiker. En de robots zullen zich verzetten. De belangrijkste prijs om te winnen is verkeer. Het punt is dat in dit gevecht de regels soms veranderen en niet altijd in jouw voordeel. En u zult het resultaat niet eerder zien dan na enkele maanden dagelijks hard / duur werk. Of misschien zie je het helemaal niet.

Hoe u zelf kunt werken

Er zijn betaalde en shareware-promotiemethoden. Betaald omvat de aankoop van links, naar shareware – regelmatige updates van relevante inhoud en code-optimalisatie. Er zijn veel instructies op het net hoe en wat te doen. SEO vereist dagelijkse aandacht en kan niet als context worden “opgezet” en gebruikt totdat je geld op is. SEO kan niet in één dag worden gestart of gestopt met één klik.

Over efficiëntie

De effectiviteit van SEO merk je niet direct. Als je het al merkt. Dit is namelijk geen schakelaar, zoals een context: zet hem aan en hij stroomt eruit. Dit is echter precies het belangrijkste voordeel van SEO – het kan niet met een enkele knop worden “uitgeschakeld”. Zelfs als het werk wordt gestopt, als ze correct zijn uitgevoerd, zul je heel lang een positief effect waarnemen. U kunt de advertentieruimte verlaten zodra iemand uw bod overtreft, binnen één seconde, maar vanuit de zoekresultaten – alleen als u de regels heeft overtreden of als deze regels zijn gewijzigd. In alle andere gevallen zal de beweging zowel omhoog als omlaag langzaam gaan. Op deze manier werkt uw SEO-investering nog lang voor u.

Conclusies

In feite is het belangrijkste kenmerk dat degenen die … moeten vals spelen, zich bezighouden met games met robots. Maar als je een goed project runt, schrijf dan gewetensvol unieke inhoud en publiceer dagelijks nieuws, wissel actief links uit met partners, enz. – optimalisatie gebeurt als vanzelf. Het is immers de taak van robots om sites te vinden die nuttig zijn voor mensen.

Als u zo’n site bent, hoeft u niet te doen alsof u ze bent. Dus zelfs als u nu niet klaar bent om voor SEO te betalen, doe uw werk dan gewetensvol en het zal zeker voor u tellen. Geld.

Kanaalteasers

Teasers zijn vervelende plaatjes die je op verschillende sites tegenkomt en die je iets interessants, sensationeels, nuttigs, goedkoops etc. beloven. Teaser-advertenties kunnen geen zoekwoorden weergeven. Maar de advertentie toont niet alleen de tekst, maar ook de afbeelding, en verschijnt niet in zoekmachines, maar op de sites van het partnernetwerk van het systeem. Stel je voor dat je een koper bent. Zou het je niet storen dat hier in een teaser reclame voor wordt gemaakt? Geweldig, dus het past bij jou.

Hoe u zelf kunt werken

We overwegen niet de mogelijkheid om ons eigen netwerk te creëren – het heeft nauwelijks zin om veel tijd te besteden aan het zoeken en sorteren van alle details van de samenwerking met elk van de 1000 webmasters. Daarom raad ik aan bestaande netwerken uit te proberen en het netwerk te vinden dat bij u past.

Over efficiëntie

Teasernetwerken zorgen voor omvangrijk maar vluchtig verkeer. Het hangt allemaal heel erg af van wie er nog meer parallel met u wordt geadverteerd. Het is onmogelijk om hun effect te voorspellen zonder een test. En zelfs als je in één netwerk werkt, duurt een week geen week.

Als het in context en SEO mogelijk is om het publiek door middel van trefwoorden te beperken tot interesses, dan zijn teasers bedoeld voor een brede doelgroep.

Conclusies

Een interessante tool, niet de eerste.

Kanaal sociale netwerken

Waanzinnig modieuze functie. Instagram, Twitter, FB en andere kleine dingen. Het probleem is dat velen daar al hebben geleerd te spammen, maar niet om te werken. Zelfs zeer grote bureaus zullen u over de oren praten over welke groepen, pagina’s moeten worden gemaakt en een game-applicatie moet worden gelanceerd, maar probeer met hen te onderhandelen over de betaling voor de aankoop – en ze zullen de grote ogen van een halfgemolken koe trekken en zeggen: “Wat ben je aan het doen! En ze zullen nooit akkoord gaan om voor het resultaat te werken. Maximum – voor een bepaald aantal “lezers”. Hier moet je heel duidelijk zijn of je lezers nodig hebt of kopers. Dit zijn verschillende mensen.

U kunt op verschillende manieren in sociale netwerken werken. De eerste is om te adverteren met een redelijk goede targeting en voor een groot publiek. Ten tweede door pagina’s en groepen te maken en daar verschillende showwedstrijden te doen. Ten derde, stuur invloedrijke agenten en start de gesprekken die je nodig hebt, en leid bestaande gesprekken in de richting die je nodig hebt.

Hoe u zelf kunt werken

Alles is duidelijk bij reclame: hetzelfde algoritme als bij de context. Er zijn hier geen zoekresultaten, maar het ziet eruit als een thematische context. U kunt tenslotte uit het publiek precies mannen kiezen en precies degenen die een langdurige datsja in hun interesses hebben.

Wat betreft entertainment in groepen, vraag uzelf af waarom deze mensen na iets (post, wedstrijd, banner, geschenk, foto, loterij, helemaal doorgaan), iets van u zullen kopen? Als er geen antwoord is, heeft u waarschijnlijk gelijk. Ze zullen niet kopen.

Het publiek vermaken is natuurlijk noodzakelijk. Maar een dure en kleurrijke app spelen is één ding. En een gsm kopen voor 300 euro, waar deze applicatie reclame voor maakt, is een andere zaak. En degenen die deelnemen aan wedstrijden, maar niet winnen, zullen waarschijnlijk niet in de winkel inbreken om dit ding te kopen. Ze wilden haar gratis, weet je? Winnen! Als het de taak was om te kopen, zouden ze het al lang geleden hebben gekocht.

Daarom draaien we het hoofd om en werken we “te koop”. We lokken met het verkopen van teksten. We leggen uit hoe het product te gebruiken en hoe het de klant in een ster verandert / zijn huis vult met geluk en zijn lichaam met gezondheid. Enzovoort. enzovoort. Een geweldig kanaal om je creativiteit te realiseren!

Influencers zijn zeldzaam, probeer het zelf te spelen. Zelfs als u niets verkoopt, krijgt u een hoop waardevolle feedback in de vorm van feedback. Je bent bijvoorbeeld zo onopvallend voor ze “en je hebt stenen van Walter geprobeerd” – en in reactie op je 5 reacties “ben je gek? Er is zo’n pittige vrouw aan de telefoon dat ik daar niets gratis zou bestellen! ” Hier is het resultaat)

Over efficiëntie

Ja, u kunt het hier ook meten. Hoewel moeilijker. Bijzondere aandacht moet worden besteed aan het kanaal voor diegenen wiens producten mond-tot-mondreclame zijn, of ze tenminste leuk genoeg vinden om “links achter te laten”.

Conclusies

Een interessant kanaal, vooral voor mensen met een krap budget. Biedt buitengewone targetingvoorwaarden voor het geval u handelt via advertenties. Je kunt niet zo smal schieten, maar bijna puntsgewijs.

Het is echter altijd de moeite waard om dat op sociaal gebied te onthouden. netwerken zijn niet op zoek naar jou. Als je lippenstift laat zien aan een meisje dat interesse heeft in “cosmetica” in haar profiel, dan zal ze er zeker naar kijken, maar niet per se kopen. Echter, zoals elders in reclame.

Dus wees voorzichtig!

Waar begin je?

Zoals in al het voorgaande materiaal, zal ik niet origineel zijn met mijn advies: begin met een effectievere methode, en als het uitgeput is of je het genoeg begrepen en beheerst hebt, ga dan verder met de volgende.

Veel mensen houden ervan om creatief te zijn en gekke promoties en wedstrijden te lanceren. Creativiteit is geweldig. Maar als in dit stadium een ​​gewone, goed samengestelde reclame “frontaal” meer gebruikers brengt – naar de hel met creativiteit, verdien geld!

Onthoud dat ‘effectieve’ advertenties niet goedkoop zijn en niet een die meer mensen hebben gezien, maar een advertentie waarmee u minstens één roebel verdiende voor één geïnvesteerde roebel. Hoe meer, hoe effectiever. Erkenning, PR gaat over iets anders. Dit is hoe ik mijn materiaal begon – we hebben websites die advertenties en zaken in het algemeen verkopen voor geld, en al het andere – missies, PR, creatieve onderscheidingen, erkenning zonder erom te vragen – toen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html